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Beiträge von Oorschwerdbleede

    Harry, das leigt and den Schreibfaulen, gemeint ist P 0121
    und dazu:


    What does that mean?
    The Throttle position sensor is a potentiometer that measures the amount of throttle opening. As the throttle is opened, the reading (measured in volts) goes up The powertrain control module (PCM) supplies a 5 Volt reference signal to the throttle position sensor (TPS) and usually a ground also. A general measurement is: at idle = .5 Volts; full throttle = 4.5 Volts. If the PCM detects that the throttle angle is greater or less than it should be for a specific RPM, it will set this code. Potential Symptoms Symptoms of a P0121 trouble code could include: Malfunction Indicator Lamp (MIL) illumination (Check Engine Light or Service Engine Soon light) Intermittent stumble on acceleration or deceleration Blows black smoke on acceleration No start Causes A code P0121 may mean that one or more of the following has happened: TPS has intermittent open or short internally Harness is rubbing and causing an open or short in the wiring Bad connection at the TPS Bad PCM (less likely) Water or corrosion in connector or sensor
    Possible Solutions
    1. If you have access to a scan tool, see what the idle and WOT (wide open throttle) readings are for the TPS. Check if they're close to the specifications mentioned above. If not, then replace the TPS and re-check.
    2. Check for an intermittent open or short in the TPS signal. To do that, you can't use a scan tool. You'll need an oscilliscope. The reason is because scan tools take samplings of many different readings over just one or two data lines and can miss an intermittent drop out. Hook up your oscilliscope and watch the signal. It should sweep up and down smoothly with no drop outs or spikes.
    3. If no problems were noticed, perform a wiggle test. Do this by wiggling the connector and harness while watching the pattern. Does it drop out? If so, replace TPS and re-check.
    4. If you have no TPS signal, check for 5 Volt reference at the connector. If it's present, check the ground circuit for open or shorts.
    5. Make sure the signal circuit isn't 12V. It should never have battery voltage. If it does, trace circuit for short to voltage and repair. 6. Look for any water in the connector and replace TPS as necessary. Other TPS sensor and circuit related DTCs: P0120, P0122, P0123, P0124

    Mit der Schadensregulierung ist das ganz einfach, wenn du beim Erhalt der Sendung, die Beschädigung angezeigt hast, musst du deine Forderungen gegenüber Hermes geltend machen. und was die dann machen kann dir ja egal sein, jedenfalls ist für dich Hermes Ansprechpartner.


    die für dich ansich unwichtigen, weiterführenden Vorgänge sind dann, das hermes bei sich überprüft ob die das Packet als beschädigt übernommen haben, wenn ja is Pitney Bowes haftbar,(die machen dann das gleiche mit fedex)


    HAUPTSACHE DU hast die Beschädigung angezeigt beim erhalt, wenn nicht sie die alle fein raus.

    Nabend, um erstmal zu wissen wovon du redest was meinst du mt FDD1 , glaube kaum das du nen FloppyDiskDrive mit nem Turbodiesel betreibst.
    Über die VIN kommt folgendes:
    Make (Manufacturer): Cadillac
    Model year: 1994
    Manufactured in: United States (North America)
    Sequential number: 229619


    da weis man auch noch nich was du hast, und die Fehlerbeschreibung ist auch sehr mau.
    is genau so, wie wenn ich frag: warum hab ich Durchfall ;)