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[vorl. GELÖST] S10 Blazer - OMVL Millenium drin und schon kommt (immer der gleiche) Fehlercode...

    • Offizieller Beitrag

    Zuerstmal: Die Anlage ist ja nun funkelniegelneu und frisch eingebaut, läuft auch richtig super...


    Was nur ein wenig nervig ist. (Mich würde es ja nicht stören, aber die Madam fährt den und wird da gleich etwas nervöser..)


    - Nach längerer Fahrt kommt OBD Fehler Code P0325 (Knocksensor Bank 1)


    Was kann das denn nun sein ?
    Ich schreibs extra hier in den LPG Bereich, denn das macht der erst seit die Gasanlage drin ist.

    Gruß Thomas

    ----------------------------------------------------------------------


    ...ein Problem, welches man mit Bordmitteln lösen kann, ist kein Problem.

    Forumstreffen, die einzige Zeit im Jahr wo alle 5 Sinne zusammen kommen:
    Unsinn, Wahnsinn, Blödsinn, Schwachsinn und Irrsinn

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    Chevy Tahoe LPG
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  • Klugscheißmodus an:


    What does that mean? A knock sensor tells the engine computer when one or more of your engine's cylinders are "knocking", that is, exploding the air/fuel mixture in a way that delivers less power and can be damaging to the engine if prolonged. The computer uses this information to tune the engine so that it doesn't knock. If your knock sensor wasn't operating properly, so that it was always indicating a knock, the engine computer's response may have been to change the ignition timing on your engine. Knock sensors generally bolt into or thread into the engine block. This P0325 code may show up intermittently or the Service Engine light may be lit constantly. Other knock sensor related DTC codes include P0330. Symptoms You may notice drivability problems including a lack of power and perhaps some hesitation. There may also be other symptoms. Causes A code P0325 most likely means one or more of the following has happened: The knock sensor is faulty and needs to be replaced There is a wiring short/fault in the knock sensor circuit Possible Solutions Check the resistance of the knock sensor (compare it to factory specs) Check for broken/frayed wires leading to the sensor Replace the knock sensor


    Read more at: Bitte melden Sie sich an, um diesen Link zu sehen.
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    Klugscheißmodus aus.

    Gruß Ingo


    Der Sohn eines Gottes trägt einen Hammer, und nicht sein eigenes Kreuz!
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    • Offizieller Beitrag

    Und das ist die Übersetzung davon:


    Was bedeutet das? Ein Klopfsensor sagt der Engine, Computer, wenn eine oder mehrere der Zylinder Ihres Motors werden "klopfen", das heißt, explodiert das Luft / Kraftstoff-Gemisch in einer Weise, die weniger Strom liefert und kann an den Motor schädlich sein, wenn verlängert. Der Computer verwendet diese Information zur Abstimmung des Motors so, dass er nicht zu klopfen. Wenn Ihr Klopfsensor wurde nicht richtig funktioniert, so dass war es immer, die einen Schlag kann das Ansprechverhalten des Motors Computers gewesen, den Zündzeitpunkt auf Ihren Motor zu ändern haben. Klopfsensoren in der Regel in Bolzen oder Gewinde in den Motorblock. Das P0325 Code kann zeitweise auftauchen oder die Service Engine Licht kann konstant leuchten. Andere Klopfsensor bezogenen Fehlercodes sind P0330. Symptome Sie können Fahrbarkeit Probleme mit einem Mangel an Macht und vielleicht einigem Zögern bemerken. Es können auch andere Symptome. Verursacht ein Code P0325 bedeutet wahrscheinlich einen oder mehrere der folgenden Schritte geschehen: Der Klopfsensor ist defekt und muss ausgetauscht werden Es gibt eine kurze Verdrahtung / Störung der Klopfsensorkreis Mögliche Lösungen Überprüfen Sie den Widerstand des Klopfsensors (vergleichen Werksdaten) Überprüfen gebrochen / ausgefranste Kabel zum Sensor der Klopfsensor austauschen


    :lach:


    Wo sitzt der Klopfsensor von Bank 1 ? Vielleicht ist ja nur der Stecker abgerutscht...
    Weil einfach so kommt das ja auch nicht... (Denn der Motor läuft ganz normal..)

    Gruß Thomas

    ----------------------------------------------------------------------


    ...ein Problem, welches man mit Bordmitteln lösen kann, ist kein Problem.

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  • Servus


    DTC P0325 Knock Sensor Module Performance


    Circuit Description


    The control module contains a removable knock sensor (KS) module which receives the knock sensor input. The knock sensor signal input is filtered by this module before it is input to the controls module. Spark knock is continuously monitored during engine operation. If knock occurs for longer than a calibrated time, this diagnostic trouble code (DTC) will set.


    Conditions for Running the DTC


    DTC P0327 is not active
    The engine run time is 120 seconds or greater.
    The system voltage is between 10-17.1 volts.
    Conditions for Setting the DTC


    The VCM detects engine knock for more than 5 seconds.


    Action Taken When the DTC Sets


    The control module illuminates the malfunction indicator lamp (MIL) the first time the diagnostic runs and fails.
    The control module will set the DTC and records the operating conditions at the time the diagnostic fails. The control module stores the failure information in the scan tools Freeze Frame/Failure Records.
    Conditions for Clearing the MIL or DTC


    The control module turns OFF the MIL after 3 consecutive drive trips when the test has run and passed.
    A history DTC will clear if no fault conditions have been detected for 40 warm-up cycles. A warm-up cycle occurs when the coolant temperature has risen 22°C (40°F) from the startup coolant temperature and the engine coolant reaches a temperature that is more than 70°C (158°F) during the same ignition cycle.
    Use a scan tool in order to clear the DTCs.
    Diagnostic Aids


    Check for the following conditions:


    A damaged or improperly installed KS module. Check for the following items:
    Bent pins
    Deformed terminals
    A KS module that is not completely seated
    An improperly torqued knock sensor -- Torque the knock sensor to 19 N·m (14 lb ft). Refer to


    Notice


    Replacement components must be the correct part number for the application. Components requiring the use of the thread locking compound, lubricants, corrosion inhibitors, or sealants are identified in the service procedure. Some replacement components may come with these coatings already applied. Do not use these coatings on components unless specified. These coatings can affect the final torque, which may affect the operation of the component. Use the correct torque specification when installing components in order to avoid damage.


    .
    A misrouted wiring harness
    Refer to Symptoms


    Review the Fail Records vehicle mileage since the diagnostic test last failed to determine how often the conditions occur that caused the DTC to set . This may assist in diagnosing the condition.


    An intermittent may be caused by any of the following conditions:


    A poor connection
    Rubbed through wire insulation
    A broken wire inside the insulation
    Thoroughly check any circuitry that is suspected of causing the intermittent complaint. Refer to Intermittents and Poor Connections Diagnosis in Wiring Systems.


    If a repair is necessary, refer to Wiring Repairs or Connector Repairs in Wiring Systems.


    Test Description


    The numbers below refer to the step numbers on the diagnostic table.


    This step ensures that the condition is present.


    This step checks for an improperly installed Knock Sensor module.


    Step


    Action


    Value(s)


    Yes


    No


    1



    Important


    Before clearing the DTCs, use the scan tool Capture Info to save the Freeze Frame and Failure Records for reference. The control module's data is deleted once the Clear Info function is used.


    Did you perform the Powertrain On-Board Diagnostic (OBD) System Check?


    --


    Go to Step 2


    Go to Powertrain On Board Diagnostic (OBD) System Check


    2



    Important


    If you can hear the engine knock, repair the engine mechanical problem before proceeding with this diagnostic.


    Operate the engine within the conditions specified in Conditions for Running the DTC.
    Monitor the Specific DTC info for the DTC P0325 until the test runs with the scan tool.
    Does the scan tool indicate the DTC P0325 Failed This Ignition?


    --


    Go to Step 4


    Go to Step 3


    3


    Turn ON the ignition leaving the engine OFF.
    Review the scan tool Failure Records data for DTC P0325.
    Record the scan tool Failure Records data for DTC P0325.
    Operate the vehicle within the Failure Records conditions.
    Monitor the Specific DTC info for DTC P0325 until the test runs with the scan tool.
    Does the scan tool indicate DTC P0325 test Failed This Ignition?


    --


    Go to Step 4


    Go to Diagnostic Aids


    4


    Check the KS signal circuit wiring for incorrect routing near the secondary wires. Repair as necessary.


    Did you find a problem?


    --


    Go to Step 9


    Go to Step 5


    5


    Check the Knock Sensor module for incorrect installation. Repair as necessary. Refer to VCM Replacement/Programming .


    Did you find a problem?


    --


    Go to Step 9


    Go to Step 6


    6


    Replace the knock sensor module. Refer to VCM Replacement/Programming .


    Is the action complete?


    --


    Go to Step 7


    --


    7


    Using the scan tool, clear the DTCs.
    Start the engine.
    Allow the engine to idle until the engine reaches normal operating temperature.
    Select DTC and the Specific DTC function.
    Enter the DTC number that was set.
    Operate the vehicle, within the Conditions for Setting this DTC, until the scan tool indicates the diagnostic Ran.
    Does the scan tool indicate the diagnostic Passed?


    --


    Go to Step 10


    Go to Step 8


    8


    Replace the VCM.
    Program the new VCM. Refer to VCM Replacement/Programming .
    Perform the Passlock Reprogramming Procedure. Refer to Password Learn Procedure .
    Perform the CKP System Variation Learn Procedure. Refer to CKP System Variation Learn Procedure .
    Is the action complete?


    --


    Go to Step 9


    --


    9


    Using the scan tool, clear the DTCs.
    Start the engine.
    Allow the engine to idle until the engine reaches normal operating temperature.
    Select DTC and the Specific DTC function.
    Enter the DTC number that was set.
    Operate the vehicle, within the Conditions for Setting this DTC, until the scan tool indicates the diagnostic Ran.
    Does the scan tool indicate the diagnostic Passed?


    --


    Go to Step 10


    Go to Step 2


    10


    Does the scan tool display any additional undiagnosed DTCs?


    --


    Go to the applicable DTC table


    System OK


    DTC P0327 Knock Sensor (KS) Circuit


    The control module uses the knock sensors (KS) in order to detect engine detonation. Ignition control (IC) spark timing is retarded based on the KS signal input when spark knock is detected.


    The control module monitors normal engine background noise during warm engine operation. It stores these noise values for comparison to the current knock sensor signal in order to help discriminate between normal engine noise and knock. If the amount of noise is below the minimum stored noise value, this diagnostic trouble code (DTC) will set.


    Conditions for Running the DTC


    No active ECT sensor DTCs
    No active TP sensor DTCs
    The timing retard is 0 degrees or less.
    The system voltage is between 10-17 volts.
    The ECT is 60°C (140°F) or more.
    The engine run time is 120 seconds or more.
    The knock sensor noise is less than 3 counts.
    The engine speed is between 2000-3000 RPM.
    The throttle position is more than 6 percent.
    Conditions for Setting the DTC


    The difference between the actual noise value and the learned minimum noise value is less than 50 counts or more than 200 counts.


    Action Taken When the DTC Sets


    The control module illuminates the malfunction indicator lamp (MIL) if a failure is detected during 2 consecutive key cycles.
    The control module sets the DTC and records the operating conditions at the time the diagnostic failed. The failure information is stored in the scan tool Freeze Frame/Failure Records.
    Conditions for Clearing the MIL or DTC


    The control module turns OFF the MIL after 3 consecutive drive trips when the test has run and passed.
    A history DTC will clear if no fault conditions have been detected for 40 warm-up cycles. A warm-up cycle occurs when the coolant temperature has risen 22°C (40°F) from the startup coolant temperature and the engine coolant reaches a temperature that is more than 70°C (158°F) during the same ignition cycle.
    Use a scan tool in order to clear the DTCs.
    Diagnostic Aids


    Check for the following conditions:


    A misrouted harness. Ensure that the knock sensor harness is not routed too close to high voltage wires such as spark plug leads.
    An improperly torqued knock sensor. Torque the knock sensor to 19 N·m (14 lbs ft). Refer to


    Notice


    Replacement components must be the correct part number for the application. Components requiring the use of the thread locking compound, lubricants, corrosion inhibitors, or sealants are identified in the service procedure. Some replacement components may come with these coatings already applied. Do not use these coatings on components unless specified. These coatings can affect the final torque, which may affect the operation of the component. Use the correct torque specification when installing components in order to avoid damage.


    in Cautions and Notices.
    Review the Fail Records vehicle mileage since the diagnostic test last failed to determine how often the conditions occur that caused the DTC to set. This may assist in diagnosing the condition.


    An intermittent may be caused by any of the following conditions:


    A poor connection
    Rubbed through wire insulation
    A broken wire inside the insulation
    Thoroughly check any circuitry that is suspected of causing the intermittent complaint. Refer to Intermittents and Poor Connections Diagnosis in Wiring Systems.


    If a repair is necessary, refer to Wiring Repairs or Connector Repairs in Wiring Systems.


    Test Description


    The numbers below refer to the step numbers on the diagnostic table.


    Ensures that the condition is present.


    Ensures that the knock sensor is capable of detecting detonation. Striking the lift bracket with a non-metallic object should produce a signal that the knock sensor should detect.


    Ensures that the 5 volt reference is near the specified value without being more than 5.2 volts.


    Step


    Action


    Value(s)


    Yes


    No


    1



    Important


    Before clearing the DTCs, use the scan tool Capture Info to save the Freeze Frame and Failure Records for reference. The control module's data is deleted once the Clear Info function is used.


    Did you perform the Powertrain On-Board Diagnostic (OBD) System Check?


    --


    Go to Step 2


    Go to Powertrain On Board Diagnostic (OBD) System Check


    2


    Operate the engine within the Conditions for Running the DTC in the supporting text.
    Monitor the Specific DTC info for DTC P0327 until the DTC P0327 test runs with a scan tool.
    Observe the test results.
    Does the scan tool indicate the DTC P0327 Failed This Ignition?


    --


    Go to Step 4


    Go to Step 3


    3


    Turn ON the Ignition leaving the engine OFF.
    Review the scan tool Fail Records data.
    Record the scan tool Fail Records data for DTC P0327.
    Operate the vehicle within the Failure Records conditions.
    Monitor the Specific DTC info for the DTC P0327 until the DTC P0327 test runs with the scan tool.
    Observe the test results.
    Does the scan tool indicate the DTC P0327 Failed This Ignition?


    --


    Go to Step 4


    Go to Diagnostic Aids


    4


    Disconnect the knock sensor harness connector.
    Measure the resistance of the Knock Sensor by connecting the J 39200 DMM between the knock sensor terminal and the engine block.
    Is the resistance of the knock sensor near the specified value?


    100K ohms


    Go to Step 5


    Go to Step 14


    5


    Monitor the frequency between the KS terminal and the engine ground with a J 39200 DMM set to the hz scale.
    Observe the signal indicated on the J 39200 DMM while tapping on the engine lift bracket with a nonmetallic object.
    Is any signal indicated on the J 39200 DMM while tapping on the engine lift bracket?


    --


    Go to Step 6


    Go to Step 14


    6


    Check the KS signal circuit for a poor terminal connection at the knock sensor. Repair as necessary. Refer to Connector Repairs in Wiring Systems.


    Did you find a problem?


    --


    Go to Step 20


    Go to Step 7


    7


    Turn ON the ignition leaving the engine OFF.
    Measure the voltage on the KS signal circuit at the Knock Sensor harness connector with a J 39200 DMM connected to a ground.
    Is the voltage near the specified value?


    5 V


    Go to Step 15


    Go to Step 8


    8


    With the J 39200 DMM still connected to the Knock Sensor harness connector.


    Is the voltage more than the specified value?


    5.2 V


    Go to Step 9


    Go to Step 10


    9


    Turn OFF the ignition.
    Disconnect the VCM C2 connector.
    Probe the KS signal circuit at the KS harness connector with a J 39200 DMM connected to a ground.
    Is the voltage more than the specified value?


    0 V


    Go to Step 13


    Go to Step 19


    10


    Turn OFF the ignition.
    Check the KS signal circuit between the VCM and the KS harness connector for an open or high resistance.
    Repair as necessary. Refer to Wiring Repairs in Wiring Systems.
    Did you find a problem?


    --


    Go to Step 20


    Go to Step 11


    11


    Probe the KS harness connector with a test lamp connected to B+.


    Is the test lamp ON?


    --


    Go to Step 12


    Go to Step 15


    12


    Repair the short to ground in the KS signal circuit. Refer to Wiring Repairs in Wiring Systems.


    Is the action complete?


    --


    Go to Step 20


    --


    13


    Repair the short to voltage in the KS signal circuit. Refer to Wiring Repairs in Wiring Systems.


    Is the action complete?


    --


    Go to Step 20


    --


    14


    Replace the knock sensor. Refer to Knock Sensor (KS) Replacement .


    Is action complete?


    --


    Go to Step 20


    --


    15


    Turn OFF the ignition.
    Disconnect the VCM C2 connector.
    Check the KS signal circuit for a poor connection at the VCM.
    Repair as necessary. Refer to Wiring Repairs in Wiring Systems.
    Did you find a problem?


    --


    Go to Step 20


    Go to Step 16


    16


    Check the Knock Sensor module for not being fully seated or for incorrect installation. Refer to VCM Replacement/Programming .


    Did you find a problem?


    --


    Go to Step 20


    Go to Step 17


    17


    Replace the knock sensor module. Refer to VCM Replacement/Programming .


    Is the action complete?


    --


    Go to Step 18


    --


    18


    Using the scan tool, clear the DTCs.
    Start the engine.
    Allow the engine to idle until the engine reaches normal operating temperature.
    Select DTC and the Specific DTC function.
    Enter the DTC number that was set.
    Operate the vehicle, within the Conditions for Setting this DTC, until the scan tool indicates the diagnostic Ran.
    Does the scan tool indicate the diagnostic Passed?


    --


    Go to Step 21


    Go to Step 19


    19


    Replace the VCM.
    Program the new VCM. Refer to VCM Replacement/Programming .
    Perform the Password Learn Procedure. Refer to Password Learn Procedure .
    Perform the CKP System Variation Learn Procedure. Refer to CKP System Variation Learn Procedure .
    Is the action complete?


    --


    Go to Step 20


    --


    20


    Using the scan tool, clear the DTCs.
    Start the engine.
    Allow the engine to idle until the engine reaches normal operating temperature.
    Select DTC and the Specific DTC function.
    Enter the DTC number that was set.
    Operate the vehicle, within the Conditions for Setting this DTC, until the scan tool indicates the diagnostic Ran.
    Does the scan tool indicate the diagnostic Passed?


    --


    Go to Step 21


    Go to Step 2


    21


    Does the scan tool display any additional undiagnosed DTCs?


    --


    Go to the applicable DTC table


    System OK

    Dateien

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    Bevor Sie bei sich selbst eine schwere Depression oder Antriebsschwäche Diagnostizieren, stellen Sie sicher, dass Sie nicht komplett von Arschlöchern umgeben sind.


    (Sigmund Freud, 1936 )


    Personalführung ist die Kunst, einen Mitarbeiter so schnell über den Tisch zu ziehen, dass er die entstehende Reibungshitze als Nestwärme empfindet ....... 8|

  • Knock Sensor (KS) Replacement


    aution


    Before servicing any electrical component, the ignition key must be in the OFF or LOCK position and all electrical loads must be OFF, unless instructed otherwise in these procedures. If a tool or equipment could easily come in contact with a live exposed electrical terminal, also disconnect the negative battery cable. Failure to follow these precautions may cause personal injury and/or damage to the vehicle or its components.


    Disconnect the negative battery cable.


    Object Number: 302854 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Disconnect the spark plug wires and ignition coil wire from the distributor.


    Object Number: 302829 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Disconnect the CMP sensor harness connector from the distributor.


    Object Number: 157984 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Remove the distributor cap screws.


    Object Number: 157986 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Remove the distributor cap.


    Object Number: 334555 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.


    Important


    A DTC P1345 will set if the rotor is not reinstalled in the exact position the rotor was in prior to removal.


    Observe the alignment of the rotor in relation to the distributor base (1).


    Object Number: 310293 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Remove the distributor mounting bolt.


    Object Number: 310298 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Remove the distributor assembly.
    Discard the distributor gasket.


    Object Number: 288465 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Disconnect the fuel pump and engine oil pressure sensor harness connector.


    Object Number: 311702 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Remove the fuel pump and engine oil pressure sender with a J 35748 Oil Pressure Sending Unit Socket.


    Object Number: 288464 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Remove the knock sensor harness connector.


    Object Number: 311958 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Remove the knock sensor.
    Installation Procedure


    Tools Required
    J 35748 Oil Pressure Sending Unit Socket



    Object Number: 311958 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.


    Notice


    Replacement components must be the correct part number for the application. Components requiring the use of the thread locking compound, lubricants, corrosion inhibitors, or sealants are identified in the service procedure. Some replacement components may come with these coatings already applied. Do not use these coatings on components unless specified. These coatings can affect the final torque, which may affect the operation of the component. Use the correct torque specification when installing components in order to avoid damage.


    Install the knock sensor.
    Tighten
    Tighten the sensor to 20 N·m (15 lb ft)



    Object Number: 288464 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Connect the knock sensor harness connector.


    Object Number: 311702 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Install the fuel pump and engine oil pressure sender with a J 35748 Oil Pressure Sending Unit Socket.
    Tighten
    Tighten the sender to 30 N·m (22 lb ft)



    Object Number: 288465 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Connect the fuel pump and engine oil pressure sensor harness connector.


    Object Number: 334555 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.


    Important


    The proper CKP/CMP correlation will be lost if the rotor is not reinstalled in the same exact position. A DTC P1345 will result from improper distributor shaft alignment.


    Align the rotor in its original position in relation to the distributor base (1).


    Object Number: 310298 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Install the distributor assembly using a new distributor gasket.


    Object Number: 310293 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Install the distributor mounting bolt.
    Tighten
    Tighten the bolt to 25 N·m (18 lb ft)



    Object Number: 157986 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Install the distributor cap.


    Object Number: 157984 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.


    Important


    Do not use the old screws for the cap, CMP sensor, and rotor. Use replacement screws that have been coated with a thread locking compound. Precoated replacement cap and CMP sensor screws can be acquired using GM P/N 10475922 (pkg of 10 screws). Precoated replacement rotor screws can be acquired using GM P/N 10475924 (pkg of 10 screws).


    Install new distributor cap screws.
    Tighten
    Tighten the screws to 2.4 N·m (21 lb in)



    Object Number: 302829 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Connect the CMP sensor harness connector.


    Object Number: 302854 Size: SH
    Click here for detailed picture of above image.
    Connect the spark plug wires and the ignition coil wire.
    Connect the negative battery cable.

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    • Offizieller Beitrag

    Mhmm also ich glaub das geht alles viel zu tief...


    Ich vermute mal stark das:


    Entweder:
    - Die Gasanlage noch nicht so optimal passt (aber wird Jens Rankers sicher noch was zu schreiben), da da noch irgendeine Einstellung ein klein bischen geändert werden muss
    oder
    - schlicht das Kabel ab ist (kann ich nicht nach sehen weils Auto schon in Ingolstadt ist.)


    Ich bräucht erstmal ein wenig Input um mir das dann genau anzusehen wenn ich unten bin. (das kann auch noch locker 2 Wochen dauern)


    Der Fehler kommt auch nicht sofort, erst nach dem recht lange unterwegs ist.

    Gruß Thomas

    ----------------------------------------------------------------------


    ...ein Problem, welches man mit Bordmitteln lösen kann, ist kein Problem.

    Forumstreffen, die einzige Zeit im Jahr wo alle 5 Sinne zusammen kommen:
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  • - schlicht das Kabel ab ist


    Nein, das kann es nicht sein.
    Dann würde ja auch keine produzierte Spannung ans Modul geliefert .....
    Das aber ist die Fehlermeldung.

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    • Offizieller Beitrag

    Soo jetzt bin ich in der Sache etwas weiter...


    - Gasanlage: OMVL Millenium Venturi


    Der Fehlercode kommt immer nur in einer Situation:
    Fahrzeug wurde gefahren und dann abgestellt um ein kurzes Päuschen zu machen.
    Dann wird er wieder gestartet und kurz nach dem Start kommt der Fehlercode.


    Jetzt versuchen wir mal folgendes:
    Kurz vorm abstellen wird auf Benzin umgeschaltet, so das garantiert kein Restgas mir im Ansaugtrackt ist.
    Wenn der Motor ganz aus ist, wird wieder auf Gasbetrieb zurück geschaltet.


    Beim starten wird ganz normal gestartet und gewartet bis auf Gas umgeschaltet wird.


    Wenn es das ist was ich vermute sollte der Fehlercode so nicht gesetzt werden.


    Wenns das war, damit kann man leben, muss manhalt nur dran denken beim ausmachen.
    (Ich weiss so ist es nicht im Sinne des Erfinders, aber wenns so geht.. Dann soll dem halt so sein.)

    Gruß Thomas

    ----------------------------------------------------------------------


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  • Wenn es das ist was ich vermute


    und das wäre was?

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    • Offizieller Beitrag

    Das noch Restgas im Ansaugbereich ist was beim anlassen (denn es wird ja auf Benzin gestartet) zu einer so nicht gewollten Verbrennung führt.


    Soweit das bisher beobachtet wurde passiert das wenn er ausgemacht wurde und innerhalb kurzer Zeit wieder angemacht wird.
    (Pinkelpause zB..)

    Gruß Thomas

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  • Ich denke, da bist Du leider auf dem Holzweg.


    Erstens ist Gas sehr viel klopffester als Benzin (deutlich höhere Oktanzahl), verursacht also kein Klopfen beim Starten,
    zweitens startet der nicht mit Frühzündung und
    drittens kommt der Fehler erst, wenn das KLopfen länger als 5 Sekunden am Stück festgestellt wird. --> nach 1-2 Sekunden wäre aber "Restgas" schon längst verbrannt.


    Ach ja, mal als Hinweis: Klopfregeleung funktioniert zylinderselektiv und hat eine Regelgeschwindigkeit, die deutlich schneller ist als das doppelte der möglichen Motordrehzahl.

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    • Offizieller Beitrag

    :mist: , war ne Idee....


    Gregor du bist heute wieder sehr grausam zu mir. :lach:

    Gruß Thomas

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  • jetzt muß man auch dazu schreiben, das die Anlage sagen wir mal ein Versuch ist,
    da ich das bei dem Motor so nie gemacht habe.
    Dieser Motor hat nur eine Elektronisch angesteuerte Benzindüse, dessen Ansteuerung eine Sequentielle Anlage nicht verarbeiten kann.
    Die Regelung der Spider Injektoren findet da über den Drück statt.


    Weswegen wir uns dann für die Lambda geregelte Venturi von OMVL entschieden haben.


    Das komische mal wieder, ich war mit Thomas auf der Autobahn und habe den schön nach Lambda mit viel Luft nach oben und unten Eingestellt.
    Der lief Top und ohne Fehler.


    Was Thomas prüfen sollte:
    Verteilerkappe
    Verteilerläufer
    Zündkabel
    Stecker
    Zündkerzen


    Gas hat einen viel höheren Zündwiderstand als Benzin, wenn hier z.b. eine Kerze nicht mehr gut ist, gibts Fehlzündungen und Klopfen.
    Im Benzin passiert dies aber noch sehr lange nicht.


    Wenn die Zündanlage ok ist, kann man den Verteiler auf 5-8 Grad Früh stellen, dann sollte das weg sein.

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    Autogas Rankers, - Inh.: Jens Rankers, - Kölnerstr. 470, -
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    • Offizieller Beitrag

    jetzt muß man auch dazu schreiben, das die Anlage sagen wir mal ein Versuch ist,
    da ich das bei dem Motor so nie gemacht habe.

    Ich hab auch niemanden einen Vorwurf oder so gemacht... - Falls das so aufgefasst wurde... Ganz dickes Sorry..


    Ja das war tatsächlich auf der Probefahrt alles vom allerfeinsten, super gelaufen. NULL Probleme.
    Der läuft auch jetzt immer noch super, auch mit einer ordentlichen Leistung (ich hatte mit mehr Leistungsverlust gerechnet)
    Nur macht er halt ab und zu diesen Fehlercode und nur auf die Bank 1 begrenzt.


    Ich war nur am Ideen sammeln..


    Zündkerzen ?? Daaaa sagste was... :kopp: Da hatten wir uns auf der Probefahrt auch noch drüber unterhalten.
    Die wurden bei uns noch nie betrachtet (haben den Wagen ja erst nen 3/4 Jahr) und bei der Laufleistung können die für Gas durchaus an der Verschleissgrenze sein. (Was bei Benzin ja erst sehr viele km später auffällt)


    Da wird nicht lange rumgemacht, da kommen neue rein samt Kappe und Verteilerfinger, dann ist das erstmal genullt.
    Hast du irgendeine Empfehlung für Kerzen ? (Marke Modell Elektrodenabstand ??)

    Gruß Thomas

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  • nein habe ich nicht so aufgefasst, ich habe es nur zum allgemeinen Verständnis dazu geschrieben.


    Ich fahre meine immer mit AC Delco Standart und schmeiß die früher raus,
    auch den Elektroden Abstand lasse ich original.

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    • Offizieller Beitrag

    Ahh OK.. also nix besonderes.


    So soll es dann auch sein...


    Ja dann werd ich mal berichten, kann aber dauern, denn das Auto ist jetzt erst mal mind. 2 Wochen in Ingolstadt.

    Gruß Thomas

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  • Thomas, wegen der Kerzen wsürde ich mir keine so grossen Gedanken machen, ich fahre meine Zündkerzen ausschließlich auf Gas 100000 km, und wechsel die, weil ich mir dann einfach ein besseres Gewissen einrede.
    Es treten keine Störungen auf, wo ich allerdings einen höheren Abbrannt bemerke, ist die Verteilerkappe und der Finger.

    Gruß Ingo


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  • Was ist denn das für'n Bläser?? warum hat der noch keine MPI?

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  • Gregor, der Blazer hat einen Vortec der aller ersten Generation, der hat schon Vorteckköpfe und alles, aber noch keine sequenzielle Einspritzung, die kam erst 96 zum Einbau.
    Der hat eine sehr weiterentwickelte "TBI" drauf, aber nicht mehr im klassischen Sinne, es hat auch einen G20 noch mit diesem Motor gegen´ben, der hatte damals sogar Euro4 bekommen.
    Wie das gegagen ist weiß ich nicht, jedenfalls stand das im Brief. Und der G20 war ein 93er Baujahr.

    Gruß Ingo


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